Sista etappen hemåt!

måndag 29 juli 2019 Sverige

Då gör jag ett nytt försök. Mitt förra inlägg lyckades försvinna...😟

Vi kom fram till Berlin. Gjorde Berlin. Nä det gjorde vi inte 😂🤣😎
Vi låste in våra  väskor och tog oss ut från stationsområdet. Kom en liten bit bort längs floden. Hittade ett ställe med mat, dricka och lekplats! Perfekt! Perfekt avslut på resan ändå.

Sen blev det mindre perfekt. Vi skulle gå på Snälltåget.  Martin hade slängt pappersbiljetten och batteriet i mobilen slut. Vilken vagn? Vilken kupé?
Innan folk börjat gå på går Martin och laddar sin mobil i en kupé, eller startar den mest.. För att se vart vi ska tillbringa natten.
Vilket lyckades bra. Men vi hade dragit nitlotten.. Vi fick nån liggvagn från 1800-talet.. typ.. trångt. Mörkt. Varmt. Inget eluttag. Nä men spännande.
Varmt var vi väl förberedda på. Det var ju inte någon bra ventilation på dit vägen heller..
Men det värsta var väl att tåget skulle vara på färjan med noll syre/luft mellan klockan elva och halv sju... mellan elva och tolv typ var jag och mormor uppe på båten för lite akutladdning av telefoner men även för lite syre!
Men sen blev det outhärdliga timmar. Tror jag svettades ut all vätska som finns i kroppen.. längesen  jag kände mig så smutsig som jag gör nu...
Men det drygaste av allt är väl att personalen på Snälltåget inte hade någon som helst förståelse för att vi inte till en början hade lyse eller att det skulle vara något konstigt att vi inte hade eluttag eller att slaferna vat ytterst små jämfört med andra vagnar till samma pris..
Sen att de tycker att det är okej att ligga och svettas och knappt kunna andas är ju bara märkligt..

Nu sitter vi på tåget på väg hem! Blir upphämtade av snälla vänner! Man tackar!🙏❤

Sammanfattning av vårt äventyr.
Tycker att vi klarat av alla tågresor med barnen alldeles utmärkt. Haft bra med tid att landa på dem olika destinationer.
Men jag kanske hade varit mindre stressad på tågen om vi hade kunnat minska väskantalet..
Det är ju bra att barnen bär var sin väska men har man dessutom en vagn som ska fällas ihop en blöjväska och ev lite färdkost så känns det som att man har lite många föremål att hålla reda på! Men vi har inte glömt nåt så det funkade bra ändå 😁

Får se hur vi gör nästa  gång! För visst blir det fler gånger😁

Men Snälltåget rekommenderar jag inte till någon! Om man inte är frusen och gillar värmeslag.. Tidsmässigt funkar väl Malmö-Berlin då man kan vara på båten tills man lägger till och där åker man av och står i nån vagnpark.
Men tidsmässigt Berlin-Malmö är ju bara helgalet!

Vi ses en annan dag!
😘😘❤