Hiking och berg

lördag 3 augusti 2019 Elgin, Skottland, Storbritannien

När Tomas och Annelie sov så vandrade Malin upp för ett berg. Lagom efter frukost kom hon tillbaka och vi vandrade iväg för att ta oss upp för ett annat berg. Totalt vandrade vi mer än 450 höjdmeter upp under våra första 3km. Klättringen utmanade oss olika mycket, men Annelie var klart stoltast (och gladast!) över att nå toppen.
Vi fyllde på med lite energi på toppen innan det var dags att vandra ner på andra sidan. Det andra målet med vandringen hägrade, en grön sjö mitt i skogen. Vi njöt av lite härligt svalkande vatten innan vi vandrade tillbaka till startpunkten, den här delen var betydligt flackare.
Väl tillbaka fyllde vi på med vätska, mer vätska och lite socker innan vi reste vidare.
Skottland har gott om smala vägar omgivna av skog, stenmurar och diken. Tyvärr finns det också galna bilister som genar i kurvorna, ibland gör det att en krock känns lite för nära.
Vi besökte Frank Bruce Sculpture trail och kikade på hans mystiska skulpturer i trä och sten utställda i en skog med en magisk känsla. Slutligen dags att ta sikte på Elgin och nattens boende, men först mat. Italienskt blev kvällens tema, med pasta, pizza och risotto.
Nu en underbar dusch och tidig sänggång.

Annelie Jönsson
Senast aktiv - från Elgin, Skottland, Storbritannien