Sista natten innan vi åker tillbaka till Sverige

söndag 4 augusti 2019 Glasgow, Skottland, Storbritannien

Sista heldagen i Skottland!
En Road trip från Elgin till Glasgow stod på schemat så det vara bara att sätta fart.
Vi började dock med en blixtvisit på Brodie Castle. Resan fortsatte mot och längs med Loch Ness, vi valde att köra ned längs östsidan. I Loch Ness måste man bada tänkte Malin och gjorde så, Tomas doppade fötterna och Annelie tittade på. Nessie verkade inte vara hungrig för alla kom därifrån välbehållna. Lunch blev det på The Camerons Tea Room and Farm Shop med lurviga Highland Cattle utanför fönstret. Resan gick vidare längs med Loch Lomond där vi förutom vidunderliga vyer bjöds på vildsint ösregn. Hela eftermiddagen blev en kamp mot klockan in mot hyrbilens återlämningstid (klockan 17:00). Efter en heroisk förarinsats av Malin (glatt påhejad och stötta av Annelie och Tomas) så kom vi fram till biluthyraren klockan 16:52. Glädjen blev dock kortvarig då uthyraren pekade på två skrapmärken på ena framskärmen och krävde ersättning för dessa, förhoppningsvis täcks det av Malins försäkring, men upp till 315£ kan den skadan kosta.
Väl på hotellet i Glasgow mötte vi upp med Malins nästa reskamrat och rumskompis för natten Bethany. Tillsammans åt vi gott, drack drinkar och hade en trevlig kväll ihop. Nu sömn innan resan mot Edinburghs flygplats och Göteborg imorgon.

Annelie Jönsson
Senast aktiv - från Elgin, Skottland, Storbritannien