Norrköping - Mallorca

söndag 4 augusti 2019 Alcúdia, Balearerna, Spanien

Klockan 04:50 gick väckarklockan igång. Vi snubblade upp, borstade tänderna och klädde på oss, smög ut i köket och hämtade matsäcken de så snällt ställt i kylskåpet till oss innan vi stuvade in väskorna i bilen.

Fem minuter senare var vi framme vid flygplatsen. Tre avgångar idag, våran kl 07:30 och nästa vid 15-tiden. Ingen busy flygplats direkt. Vi lyfte och landade före utsatt tid. Barnen gnydde lite när vi inte stannade vid en gate utan bussades in. När vi släpptes av direkt i bagagehallen blev de gladare.

Efter att ha fått vårt bagage och hämtat hyrbilen bestämde vi oss för att skoja till det lite med lunch på Ikea. Tji fick vi för det var söndagsstängt...

Kom tidigt till hotellet men vi hade tur och fick checka in direkt. Insåg stt vi borde tagit med oss liggunderlag för sängarna är stenhårda!

Snart låg vi i poolen och badade hela eftermiddagen. På kvällen drog vi oss mot Alcudia hamn men efter en kilometer i flipflops kom vi överens om att äta på en italiensk restaurang som vi ätit på tidigare. Det var väldigt gott!

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien