Påsförslutare

onsdag 7 augusti 2019 Newquay, England, Storbritannien

Idag gick vandringen mycket lättare. Visserligen lite svårare underlag men markeringarna var bättre och jag har lärt mig, hur man menar med de gula pilarna. I min värld om en pil  visar snett vänster och det finns även en väg rakt fram. Ja, då tar jag vägen till vänster. Nu har jag upptäckt att det betyder rakt fram!
I morse fick jag sällskap av ett par från Australien. John och Birley. De berättade vad som hänt på resan. Först missar de första anslutningsplanet. Nästa plan var inställt. När de äntligen kom fram, så gjorde inte väskorna det. Först efter fyra dagar kom bagaget.
Efter att ha fått en sådan start, så kan jag ju inte klaga. Ja, det skulle väl vara då mitt vänsterknä! Jag har det senaste halvåret haft problem med mina muskler på höger sida, lår och höft.För att spara den sidan, fick vänstetbenet jobba lite extra igår. Det i sin tur har inneburit ett STORT vänsterknä. Fast det är ingen fara. Jag har stagat upp det med elastoplast  Får ta hand om det, när jag kommer hem.
Igår fick jag taxitransfer till mitt boende. Jag pratade med chauffören  om de dåliga markeringarna. Han sade då att det beror helt och hållet på markägarna, hur detta sköts. Fick reda på, att det är prins Charles som är markägare på etapp ett. Hm!
Ja, ibland kan det vara bra att ha med en påsförslutare i sjukvårdspåsen! Det har blåst rejält idag och solen har varit stark. Tyvärr, är det svårt att knyta bandet på solhatten. Det tog ett tag! innan jag kom på att jag kunde använa förslutaren undet min haka. Den är lila, så den passar perfekt till min blåa hatt och ja, det är samma hatt, jag har kvar. Med reservation, att det är ju några dagar kvar.

Kommentarer
Postat av Britta

Vi tänker på dig och hoppas att dit knä håller till du kommer hem igen

Postat av Åsa

Trist att knät ska krångla. Du använder väl stavarna regelbundet och vad du gör försök att INTE halta. Bra att märkningen var bättre idag. Det kanske blir bättre och bättre nu. Skönt att höra att Du tänker på färg matchningen även på vandringen 🥰🥰

Postat av Annica

Spännande äventyr :-) Jobbig med knät....hoppas det inte bli värre.

Ja, påsklämma har jag också haft som "lås", fast på en sydväst...hahaha.

Postat av Anki

Låter som en bra dag trots knä och påsklämmor :)