Äntligen är biljetterna bokade!

torsdag 8 augusti 2019 Sverige

Kanske var det den plötsliga energiboosten av den härliga sommarsolen i kombination med årets första dopp, men nu har jag och tjejen tagit vårt mod till fånga och bokat biljetter till den efterlängtade resan.

Tidigare skrev jag att vi tänkte dra som senast i september, men det fick bli i oktober istället. Vi behöver lite extra spelutrymme för att få in pengarna, men jag tror att hösten i södra USA kan vara riktigt fin den med. Kanske till och med bättre? Nu ligger temperaturen runt 40 grader i Los Angeles och det är alldeles för varmt för oss. Måste vara en mardröm om man ska vara ute ett par dagar i Grand Canyon osv.

Vi flyger söndagen den 15 oktober till San Francisco där vi tänker stanna i 4-5 dagar innan vi rör oss ner mot Los Angeles. Hade först problem att boka hos Flygresor.se innan jag insåg att jag var tvungen att uppdatera min Adobe Flash Player, men sen gick det galant.
Vi har ännu inte bokat hembiljetten, utan vi tänker att vi får dra ut lite på det hela och se vad som händer! Vi har egentligen inget som stressar oss, så vi kan vara iväg så länge som reskassan tillåter.

Sedan har vi såklart också börjat skissa lite närmare på resrutten i stort. Och tänker att vi först och främst zoomar in på västra USA och sedan ser hur långt vi hinner ta oss österut. Men att vi börjar i San Francisco, upplever alla de obligatoriska sevärdheterna där. Tänker främst Alcatraz, Golden Gate, byggnaderna där Vertigo spelades in och gör en avstickare norrut för att spana in Napa Valley där Francis Ford Coppola har sin vinodling. Sedan rör vi oss söder ut och spanar in Silicon Valley och sedan Redwoodträden (de där gigantiska som man kan köra bilar genom).
Därefter blir det nog att bila ner till Los Angeles där vi så klart ska besöka Hollywood och Sunset Boulevard. Det vore också extremt roligt att besöka Universal Pictures nöjesfält och spana in någon filminspelning om det går.

Efter Los Angeles kör vi österut till mot Las Vegas och på vägen kör vi igenom Joshua Tree National Park. Stannar i vegas i några dagar där och sedan åker vidare till Grand Canyon och spanar in naturen. Där finns också Monument Valley och andra platser där många westernfilmer har spelats in. Därefter blir det nog att åka in i Texas. Vi vill båda gärna se Austin och lyssna på musiken där.

Men därefter håller vi det rätt öppet. Vi vet inte om vi kommer att få flyga hem därifrån eller om vi kan fortsätta österut. Vi får se lite hur mycket deg vi kan få in innan det är dags helt enkelt, men det vore grymt kul att åka vidare till exempelvis Nashville och New Orleans.

//J

Johan