Pool jumping

fredag 9 augusti 2019 Alcúdia, Balearerna, Spanien

Sofia sov faktiskt hela natten på luftmadrassen vilket ju var betydligt mjukade än sängen. Nu har det gått så långt att vi funderar på om man kunde köpt sig varsin madrass på Ikea!

Efter frukost på rummet tog vi bilen bort till Muro för en baddag i stil. Vi började i havet men här var betydligt mycket mer tång än i Alcudia. Vi fick gå långt ut för att vattnet skulle vara klart och fint.

Efter ett ordentligt bad undersökte Per hotellen längs stranden. Han hittade ett med jättefin pool så där plankade vi in och badade resten av dagen. Vi passade också på att köpa lunch och äta i restaurangen med utsikt mot havet.  Det var en riktig varm dag med temperatur som närmade sig 40 grader så det var skönt att ligga under palmerna och bada ofta. Det blev en lång baddag då det var en fin pool, gott om plats och få andra solbadare.

Passerade Lidl för påfyllning av frukostvaror innan det blev dusch på hotellet. Efter lite vila promenerade vi iväg för middag. Det blev indiskt vilket var väldigt gott! Vi provade också friterad glass men det var för mycket smet så den hade legat i för länge så all glass var smält. Den såg dock väldigt fin ut!

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA