Vilken dag!

söndag 11 augusti 2019 Saint Ives, England, Storbritannien

Sitter nu i St Ives och tittar ut över hamnen. Kan väl säga att jag inte är den enda personen  som är här och gör samma sak. Det finns sälar i hela hamnen  som håller sig i närheten av personerna som hoppar och dyker från piren.
Idag har jag njutit av varje steg( nåja!). Det började lungt genom små cottagebyar. Visste inte att klimatet här hade palmer. Mycket palmer stora som små.
Efter ett tag, när jag hade kommit in på en bredare stig, kommer jag till St Michels kapell och jag ser, att jag nu går på pilgrimmsvägen  som pilgrimmerna använt mycket länge från England till Spanien! Vilken känsla. När jag sedan går in i kapellet läser jag att detta var en samlingspunkt innan de skulle vidare. Jag var inte beredd på den reaktionen som kom, när jag gick in. Jag satt mycket länge där inne och kom fram till en sak. Jag måste helt enkelt tillbaka dit! Behöver bara, ta tag i ett par saker på min lekamen först.
Jag har inte skrivit, så mycket om själva naturen. Det är lite svårt, för det är så överväldigande med altt detta dramatiska med vind, sol, regn, klippor, grottor, vågor och LÅNGA SANDSTRÄNDER.
Det finns en negativ sak. Den här turen har varit alldeles för kort.Jag tyckte det redan hemma, men det var den längsta som passade bäst på Vandra.se. Sedan blev den ju ännu kortare med två dagar. Det går ju tyvärr inte att rå på vädret.
Nu skall jag gå ut till fyren och sedan hitta, ja just det, puben
I morgon blir det hemfärd och jag kan stryka över Cornwall  på min " to do list!
Njut av tillvaron! /Gugge

Kommentarer
Postat av Annica

Till Cornwall skulle jag också vilja.....

Postat av Åsa

Om inte Du gör det så sätter jag lite överst på Din Att Do lista innan Pilgrims resan kommer på listan. Så glad att Du fick en riktigt bra dag i dag.

Postat av Britta

Du är så välkommen hem igen

Postat av Anki

Avundssjuk, skulle också vilja uppleva "Poldarkland". Låter som en härlig avslutning på resan.