Manacor, Playa Romantica, Artav

måndag 12 augusti 2019 Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag var vädret betydligt svalare och vi tog sikte mot Manacor. Innan vi kom dit passerade vi Sineu, en liten fin by. Det är festival denna veckan så mycket är pyntat i rosa.

Per tänkte överraska med en liten marknad men när vi kom dit var det bara två stånd kvar, kycklinggrillen och något annat. Det var ingen stor by!

Väl i Manacor gick vi på marknaden där, hittade två bikini till mig! Med ben 😀 Vi hittade kinarestaurangen som Per och jag åt lunch på för femton år sedan. Den såg lika stängd ut nu som då men precis som förra gången var den nästan full.

Planen var att besöka något trevligt ställe med hantverk av olivträ men tji fick vi för den affären hade stängt och var tom. Så vi bestämde oss för att istället titta på produktionen av Mallorcapärlor. Det var inte speciellt spännande. Förr fick man ju se lite ordentligt hur de gjorde, nu var det bara film.

Vi körde ut till kusten och Playa Romantica där vi badade i vågorna några timmar. Förra gången vi var här tappade Sara en studsboll i sanden så vi skojade lite om att hon kunde ju leta efter den idag. Lite lustigt hittade jag en när vi gick hem.

Nu började vi bli lite hungriga så vi bände kosan hemåt och stannade i Arta för middag på restaurangen på hörnet på torget. Hem var det bara tre mil men 45 minuter tog det att köra över bergen. Vi kom över 200 meter öh. Det är lite lustigt att åka i en bil som piper varje gång man är nära en vit linje, vägarna här är ju ofta ganska smala så är man inte för nära vänster så är man för nära höger...

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien