Arta - Cala Sa Nau - Cala Esmeralda - Es Moli

tisdag 13 augusti 2019 Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det blev en intensiv och händelserik dag idag. Redan tjugo över nio på morgonen var bilen packad för dagen och vi begav oss söderut mot Arta och dagens marknad. Vi strosade omkring och bara tog det lugnt. Fick se ett par som tillverkade chips så en påse köpte vi och mumsade i oss innan vi gick vidare.

Sedan fortsatte vi söderut till Cala Sa Nau för att bada tillsammans med kompisar som bor i Cala Bona på sin semester. Här gick vågorna höga idag trots att viken brukar klara sig. Det var grön flagg så vi badade på ändå. Blåste så det var svårt att få upp parasollet.

Några timmar senare tog vi oss vidare till Cala Esmeralda där vi alla snorklade runt i ”akvariet” och matade fiskarna. Vi tog ett snabbdopp i poolen innan vi duschade och gjorde oss i ordning för kvällens restaurangbesök.

Körde vidare till Sanayi och Es Moli för en finfin tapaskväll!

Vi körde sakta hemåt och var hemma vid 22:30 och då somnade vi fort efter att ha släpat upp alla saker till rummet och hängt ut allt blött på tork.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA