Baddag i Alcanada

fredag 16 augusti 2019 Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag bestämde vi oss för att återvända till Alcanada, denna gången för att bada. Vi hade lite tur och hittade direkt en parkering och när vi kom ner till stranden var det någon som gick så vi kunde få en tall att ligga under.

Denna stranden besöks nog mest av de bofasta, den består endast av sten så lite jobbigt att ta sig i men sedan var det så skönt. Det var sandbotten när man kom ut och även om den inte vad den bästa vi träffat på så var det riktigt skönt att bada här. Vi gick en bra bit bort längs stranden innan jag och Sofia simmade tillbaka.

Runt omkring oss hade hela familjer samlats, de hade med både bord, stolar och mat. En sak vi la mörke till var att ingen låg i solen, alla låg i skuggan av någon tall. Det var faktiskt flera grader svalare att ligga under tallarna och läsa än det var ute på stenarna innan man hoppade i på nytt.

Vi hade med oss varsin flaska kranvatten så vi fick sköljt av oss det värsta vilket var skönt för här fanns ingen dusch, men det fanns gott om både husvagnar och husbilar på parkeringen.

Tillbaka på hotellet duschade vi snabbt och bytte om innan vi körde bort till gamla stan och strosade runt där innan det först blev tapas och sedan glass.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien