Citta Alta

torsdag 22 augusti 2019 Bergamo, Lombardiet, Italien

Nu har vi varit i Bergamo i ett dygn och har redan hunnit med att kolla in den fina utsiktsplatsen, gamla staden ” citta Alta” och gjort bort oss två gånger.
Oturligt nog, när vi skulle inta vår mat på en av alla restauranger, kommer en hund välvilligt och vill hälsa men råkar välta ner en stor Öl rakt på Oskar, så hela han blev skyblöt. Det landade i att restaurangägaren ( världens trevligaste), fick skjutsat hem oss, för att han skulle kunna byta om och slippa gå hem i dyblöta shorts! Så komiskt och typiskt oss😀 Den andra incidenten var dock inte så farlig, men vid ett toalettbesök där vi snikat in oss, råkade vi tillkalla personalens  uppmärksamhet, då vi drog i larmknappen istället för spolknappen, lite pinsamt blev det, men vi löste det galant. Mycket skratt har de blivi😂
Det är väldigt varmt här ca 28 C och speciellt påtagligt när man är gravid. Och som vanlig så har vi promenerat en hel del, och det känns i kroppen. Nu ska vi bara vila här på hotellet och senare äta en god middag. Vi har det bra👍

Vanessa Öhrström
Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland