Tid att packa upp och städa

fredag 23 augusti 2019 Dakar, Dakar Region, Senegal

Att packa upp och att städa är det vi jobbar med just nu här på skeppet.. det känns som vi gör den mest noggranna flyttstädning du kan tänka dig. Allt som vi har på operationsavdelningen gås igenom och allt såpas en gång, och allt desinficeras även med Teistel två gånger innan operation är ren och arbetsduglig som operationsavdelning. Vi tvättar tak, väggar och skrubbar golven på knä med speciella svampar ” magic pad”, de tar bort smuts och gamla streck på väggar och golv... kroppen är trött på kvällarna och man sover väldigt gott.

Vi är ett relativt stort team som arbetar tillsammans och tidigare i veckan fick vi också några extra händer som kunde hjälpa oss med städningen, det var otroligt värdefullt.

Jag gjorde en liten film i slutet på förra veckan, som visar lite vad vi jobbar med just nu. Vi har fortfarande mycket som ska göras innan vi kan börja operera, men vi har roligt under tiden vi städar. Vi är uppdelade i olika arbetslag och det spelad hög musik :-)

Hoppas allt är väl därhemma!
Trevlig helg :-)
/ Anneli