Moln och en bergstopp
Moln och en bergstopp

Dag 23

måndag 9 september 2019 Sarria, Galicien, Spanien

Idag har det varit en fin vandringsled. Första mulna dagen så det har inte varit för varmt. Otroligt häftigt i morse då molnen var under oss och bergstopparna stack upp. Eller som spanjoren, vi gick med en stund, sa "ser ut som havet och en ö". Vi har gått på vackra skogsvägar, sett kastanjeträd och små byar. En trevlig paus blev ute på landet där några killar öppnat en bar med självkostnadspris. De bjöd på yoghurt, smoothies, kaffe, juice och frukt och underhöll oss med musik och sång. Det var svårt att slita sig därifrån. Vi hade siktat in oss på Sarria, hört att det var en trevlig, gammal stad. Tyvärr är den väldigt sliten och saknar charm. Men det blev stopp här i alla fall. Vi var här tidigt så det har blivit en eftermiddagsvila. Dagens etapp blev 27 km. Nu har vi drygt 100 km kvar så vi ska försöka ta korta etapper så vi kommer fram tidigast fredag. Många vi pratar med måste ta långa etapper sista dagarna för att hinna i tid till Santiago. För oss är det tvärtom.

Gun Lövström
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal