Vacker, lätt vandring
Vacker, lätt vandring

Dag 25

onsdag 11 september 2019 Palas de Rei, Galicien, Spanien

Vi hade en trevlig kväll igår. Först träffade vi fransmannen, som vi åt middag med strax före Leon, och drack ett glas vin med honom. Vi träffade också två franska damer som var 74 år och börjat sin Camino för fem år sedan, de hoppades komma till Santiago denna gång. När vi skulle göra middag var det ett gäng ungdomar samtidigt i köket och vi hade mycket trevligt, de var från Israel, Polen, Italien, Australien och Spanien. En av spanjorerna var från Madrid men studerade nu i Tyskland, för fyra år sedan hade han pluggat ett år i Västerås och han var så glad över att få prata svenska. Dagens vandring har gått ute på landsbygden och i skogen. Ganska lätt vandring, några backar både upp och ner. Jag har sett de två största ladugårdarna jag någonsin sett. Även om vi skulle stanna på nya ställen så kunde vi inte motstå den mysiga staden Palas de Rei, vi hade då gått 25 km så det kändes lagom. Vi har iallafall tagit in på ett annat härbärge, här är vi endast sex stycken på rummet så jag hoppas natten blir lugn.

Gun Lövström
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal