Gatwick - Hereford och där emellan

söndag 15 september 2019 Hereford, England, Storbritannien

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.

04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.

Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och landade därmed också i tid, 08.50 lokal tid. Hertz hade uppgraderat vår hyrbil från en Skoda Octavia till Vauxhall SUV (visserligen den minsta modellen i SUV-serien men större än vad nån av oss är vana vid) och ut på motorvägen tog vi oss med sikte västerut.

Mike var snabbt inne i vänstertrafik-körandet och efter lite drygt 2 timmar var vi framme i Castle Combe.

Som är en liten, liten by som tillverkades av någon gud för att visa upp det mest romantiska och fina England har att komma med. Tänk charmerande engelska, med trånga gator i ett skogsområde, låga stenhus, en liten flod, några restauranger och en urgammal stenkyrka, så måste ni ändå ödsla med fantasi och färger och Agatha Christie och Morden i Midsumer upphöjt till 10 - då har ni Castle Combe.

Vi åt varsin fish and chips ute i solen och njöt av att vara där.

Nästa stopp var Chepstow, som är gränsstad i Wales. Också en mysig stad, med ett slott. Vi tog kaffe/öl på Three Tuns, en restaurang-bar med anor från 1620.

Klockan halv 5 var vi till slut framme i Hereford i Herefordshire, och vårt hotell The Green Dragon Hotel. Mike var sannerligen värd en, några stycken rättare sagt, öl så efter incheckat och klart gav vi oss ut på stan. Till The Barrels, där de bara serverar lokal öl.

Fortsatt fint väder, varmt och skönt. Satt ute. Pratade. Drack våra öl i långsamt mak. Efter en stund började vi bli hungriga och hittade en riktigt bra hamburgerrestaurang där burgarna var gjorda av kött från Herefordkossor.

Vi är alla tre minst sagt trötta nu. Jag ligger på mitt rum, 132, och i morgon ska vi bland annat till Shakespeares födelsestad Stratford-upon-Avon. Men det om detta då. Nu läsa en stund innan jag faller i koma.

Just det. Malmö vann med mot Norrköping ikväll. Det var inte dumt.

Ewa Och Magnus Sten
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
Kommentarer
Postat av Camilla

Rolig resa med killarna😀🍺. Du får hälsa, kram

Postat av Meziye suleyman

Ha en riktigt trevlig semester med gänget Magnus.

Postat av Ingmar larsson

Ha en rolig tur hälsningar Ingmar

Med bil i Englands södra och mellersta delar.

1 Bilder 4 Besökta platser 4 Dagböcker Till resan