Ett glas cava
Ett glas cava

Dag 30

måndag 16 september 2019 Fisterra, Galicien, Spanien

Vilken härlig dag idag. Vi tog sovmorgon. Hade sedan frukostbuffé på hotellet intill vår lägenhet. Efter en lång frukost började vi vandringen mot fyren. Vid affären träffade vi killen från Schweiz som vi åt middag tillsammans med för ett antal dagar sedan. Vandringen upp till fyren kändes lätt, vi var tidigt där så det var lugnt och stilla. Vi tog ett glas cava och efter det började vi gå ner tillbaka. Precis då kom busslaster med turister så det var skönt att lämna stället. Då vi kom tillbaka till Fisterra träffade vi på Jennie från USA, Alfredo från Spanien och Japan (han heter nog något men alla kallar honom Japan).  De hade kommit hit igår kväll och skulle åka tillbaka till Santiago idag. Jennie kom ihåg att jag fyller år idag så det blev ett glas vin och en trevlig stund med dem. Då vi hade följt dem till bussen träffade vi på syskonparet från Italien så det blev fler kramar. Efter lite vila blev det Sangria och barhäng innan middagen. Naturligtvis blev det en riktig paella till middag ( faktiskt den godaste på resan) och vino tinto. En höjdpunkt på dagen var då mina fina arbetskamrater ringde och sjöng för mig på deras lunch. Det är nästan så man längtar till jobbet när man blir påmind om vilket härligt team vi är.

Gun Lövström
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal