Första dagen var inte problemfri

lördag 28 september 2019 Brescia, Lombardiet, Italien

Hej!

Min käre sambo o mina ljuvliga döttrar lämnade pappa o mig vid tåget.
Vi började alltså resan med tåget från Svarte till Kastrup utan några problem alls.
Även på flygplatsen flöt det på bra och det var skönt att vi hade gott om tid på oss. Vi åt god lax på ett ställe som hette Retreat. Det kändes som ett nyttigt matställe o tror min syster uppskattat arr äta där.

På vår resa kom det aldrig upp nåt gate nummer men vi fick veta att Ryan air flyger alltid från F. Det var mycket långt o gå dit så tur pappa inte gått sin vanliga morgonrunda hemma i stan. Flyget blev nästan 1 timme försenat men resan gick bra men en rätt hård landning dock.
Missade vår anslutningsbuss till Brescia men det kom en ny efter en timme. Vi satt ute och väntade i väldigt skönt väder i alla fall. Bussresan var behaglig och vi såg fin natur med berg och många vindruvsodlingar bl a.

Väl framme i Brescia hittade vi inte vägen till hotellet. Gps stämde inte riktigt men efter att ha frågat 3 olika italienare som inte kunde särskilt bra engelska, så kom vi till slut fram till hotellet:) Vi bor helt ok här men vi hittade ingen restaurang i närheten, bara caféer, barer  och glasställen:) Som tur var hade jag packat med lite reservmat  till oss. Wasa sandwich, nötter och vatten fick duga som kvällsmat:)

En liten incident till: pappa hittade inte sitt pass. Det visade sig att den virrige receptionisten glömt pappas pass i kopiatorn.

Nu är det dags att sova lite.

kram

Linda Ingemansson
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Kommentarer
Postat av Christel o Stefan

Oj, ja det är inte alltid så lätt o resa, men ni hamna till slut där ni skulle. Ni får sova gott efter en lång dag. Hoppas morgondagen o resen av dagarna blir bättre.
Kramar från Sveg