Båttur och Dezensano

tisdag 1 oktober 2019 Desenzano del Garda, Lombardiet, Italien

Hej!

Idag har vädret varit blandat men mestadels soligt, kanske runt 23 grader i snitt. Det passar mig utmärkt.

Efter frukost och utcheckning  köpte vi båtbiljetter och satte oss vid hamnen o väntade på vår båt till Dezansano

Vi åkte  typ en flygbåt som tog 2 timmar.  Lite skakig men ok. Den körde in o stanna till längs  några orter  bl a Salo, Garda och Sirmone, på vägen ner till Dezensano. Vi fick återigen se vacker natur längs Gardasjön.

Dezensano har en vacker hamn, en stor marknad och många affärer. Vi hittade vårt hotell rätt omgående. Det heter City hotell och ser relativt fräscht ut och ligger centralt.När vi lämnat väskorna  gick vi tillbaka till hamnen och åt glass. På vägen hem kollade vi upp var järnvägsstationen ligger för imorgon är det meningen att vi ska ta tåget till Brescia för att sen ta oss vidare därifrån till flygplats.

Jag tillbringade en stund på eftermiddagen med att titta lite i affärer och jag försökte hitta nåt litet till familjen. Jag passade på att fotografera lite också och jag hittade bl a en butik som sålde lavendel. Utanför stod en lila cykel och annat som var lila så det var jag tvungen att ta en bild på.

Ikväll besökte pappa och jag en restaurang som jag tror hette El printo eller något liknade. Jag åt en fantastiskt god pasta carbonara. Pappa åt en hamburgare som han tyckte var lite tråkig i smaken men han va nöjd med ölen:) Jag drack vatten till maten och sen blev det ett glas rosevin efteråt.

Imorgon kväll åker vi hem igen. Vi får se om vädergudarna är med oss. Det ser lite dåligt ut så vi har inte planerat exakt vad vi gör under morgondagen innan vi åker tåg.

Kram Linda

Linda Ingemansson