Sista dagen

onsdag 2 oktober 2019 Bergamo, Lombardiet, Italien

Hej!

Vår sista dag började med ösregn men sen blev det mer o mer sol så inget att klaga på.Frukost var bra även på hotell City. Men p g a vädret stannade vi inomhus ett tag och passade på att vila, packa o läsa.

Efter Utcheckning lämnade vi cabinväskor  i reception medan vi gick ut på stan. Vi köpte glass igen för det fanns annorlunda och goda smaker.  Verkligen god glass i Italien.Vi gick också och tittade oss omkring och upptäckte nya delar av Desenzano.Pappa fastnade vid hamnen. Han trivs nära vatten. Jag köpte  lite saker till familjen under tiden.

Sen gick vi tillbaka till hotell o hämtade väskor o vidare till tågstation med taxi för att ta oss till Brescia. Därifrån vidare med buss till flygplats.

Nu ska vi snart flyga hem från Bergamo. Det har varit en trevlig  och minnesvärd resa. Vi har haft tur med vädret och upplevt fina miljöer. Vi rekommenderar ett besök runt Gardasjön vid denna tid på året. Det var lagom med turister och lagom varmt samt otroligt vackert!

Linda Ingemansson
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige