Te Anau och Millford sound

onsdag 16 oktober 2019 Te Anau, Southland, Nya Zeeland

När vi lämnade Curios bay, nästan sista utposten till Antarktis, så drog vi norr över för att ta oss till Fiordlands. Efter några timmar genom sagolik natur parkerade vi bilen på en jättefin camping i Te Anau. Morgonen dagen efter tog vi en guidad busstur till Millford sound.  Det var verkligen lika fint som alla säger. Otrolig natur, man bara baxnar. Hoppas vi kan dela med oss av bilderna. Som tur var inte så många sandflugor.

Vi fick oss också en tur med båt, Millford Wanderer, på lite över två timmar. Djurlivet lyste dock med sin frånvaro. Vi såg en pingvin och några trötta sälar som låg och gottade sig på en klippa. Men det var fantastiskt vackert, vilket vi hoppas kunna dela med oss till er genom våra bilder så småningom. Vet att jag börjar bli tjatig men det är ganska irriterande när det inte funkar.

Våren har kommit fort nu när det blivit något varmare. Körsbärsträden blommar för fullt efter bara några dagars värme. Morgonen var solig men lite kall vilket bådar för fint väder under dagen.

Forsätter att berätta vart vi hamnat idag Efter att vi lämnat Te Anau. Vi bestämde oss för att inte sova över i Queenstown utan fortsatte en bit till och är nu i Wanaka. Hade letat fram en campingplats som verkade bra men visade sig ligga en bra bit från stadens centrum. Bestämde oss dock för att bli kvar över natten och använda morgondagen till lite sightseeing istället. kommer mer om det i nästa inlägg. Bye, bye!

evaragnvald
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong