Pancake rocks

söndag 20 oktober 2019 Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

På vägen upp till Westport stannade till i en nationalpark som har det som de kallar för Pancake rocks och blowholes. Klipporna har utav vind och vatten formats så att de ser ut som högar med pannkakor. Det finns också hål emellan klipporna så att när vattnet kommer in där så ser det ut som om vattnet blåses ut i något som liknar valarnas blåshål. Vandrade omkring där och tog massor av bilder som vi hoppas kunna visa er någon gång 😫.

I Westport hände inte så mycket utan vi lyssnade på rugbymatcherna på radion och kröp till sängs. Lång resa ligger framför oss till Motueka.

Naturen runt omkring är så fantastisk. Massor av höga berg med snö på en hel del av dem dyker upp bakom nästan varje kurva och kurvigt är det. Massor av kurvor gör att man inte kan hålla hastigheten på 100 km även om det är tillåtet. Vägarna tar oss ibland högt, högt upp för att sedan åka långt ned i dalarna och hitta gröna fält med kullar där fåren och nötkreaturen betar. Och alla gulliga lammungarna och kalvar. Vi har också sett fält med hjortar. Ibland finns det en och annan alpacka också.
Hela tiden något fantastiskt att fotografera eller bara ta in och njuta av.

Ragnvald Eliasson
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong