Shopping på Sawgrass Mills

söndag 27 oktober 2019 Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade tidigt redan vid femsnåret. Låg och vred oss och slumrade men klockan åtta fick det bli frukost.

De hade våffeljärn så man kunde göra sina egna frukostvåfflor. Att man dessutom kunde lägga på små chokladtoppar och Nutella gjorde ju inte saken sämre!

Idag var det söndag och planen var att åka till Sawgrass Mills men eftersom de inte öppnade förrän kl elva hann vi med ett ordentligt dopp i poolen. Det var bara vi och palmerna på plats så det blev en mysig morgon. Några kokosnötter hade trillat ner på marken men det var gott om dem i topparna så det gäller verkligen att hålla sig till de öppna ytorna, att få en stor nöt i huvudet kan aldrig vara bra för hälsan.

Vi tog taxi bort till Sawgrass så vi var på plats strax efter elva. Strosade runt och hittade en del fint allihop. Åt lunch i foodcourten. Fantastiskt god lycklig Teriyaki och apelsinkyckling fick vi. Sedan fortsatte vi strosa runt och avslutade besöket med en smarrig glass från Möwenpick.

Det blev tidig sänggång ikväll med hopp om att kunna sova lite längre imorgon bitti!

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA