Kryssning!!

måndag 28 oktober 2019 Fort Lauderdale, Florida, USA

28 oktober incheckning kryssning
Lite längre lyckades vi allt sova idag. Tonåringen fick vi t om väcka vid åttatiden.

Klippte etiketter av alla nyinköpta kläderna och sedan var det frukost. Det blev våfflor idag också om någon undrar. Det kompletterades dock med yougurt och hamburgerkött.

Efter frukost packade vi och checkade ut innan vi lämnade väskorna i receptionen och promenerade bort till Target i jakten på ett par flip-flop till Sofia, hon lyckades bara hitta en när vi packade hemma och det blir lätt lite jobbigt att hoppa på ett ben...

Förutom flipflops fann de också varsin fin byxdress och jag hittade ett par skor för att komplettera sportsandalerna jag reste i så nu är vi redo för avfärd

Sedan gav vi oss av mot hamnen med hotellets shuttlebus.

Att komma på båten var otroligt smidigt, ingen kö överhuvudtaget. Väl ombord gick vi direkt till hytten på våning 14 och lämnade av handbagaget innan vi gick till teenclub två våningar upp så att barnen kan gå dit när de vill. De hade stora fina ytor med mycket roliga aktiviteter. Sofias grupp bestod denna resan endast av fem ungdomar så vi får hoppas att hon hittar några kompisar att leka och spela med. Saras grupp var betydligt fler och nästan alla var dessutom elva år så hon får säkert en hög med kompisar snart.

Vi besökte buffén för en sen lunch. Favoriten blev nog lax med potatismos. Vi testade av efterrätterna och kom fram till att frukt och glass är nog det vi kommer välja i fortsättningen. Övrigt var inte speciellt gott.

Sedan var det dags för säkerhetsgenomgången i vanlig ordning.  Vi försökte sedan orientera oss ombord, vi testade basketplanen och åkte upp och ner i hissarna, testade att spela på de stora skärmarna och gick runt. Ca 10000 steg blev det denna dagen.

Avslutade kvällen med middag i Michelangelo, en av de stora restaurangerna. Trevlig miljö och väldigt god mat. Bäst av allt är att de har creme brulée varje kväll.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA