Dominica

fredag 1 november 2019 Dominica

Efter att ha ätit frukost tog vi en promenad på däck för att titta lite in mot land innan vi gjorde oss i ordning för ett landhugg. Här är stränderna svarta och ser inte så inbjudande ut. Regnmolnen hängde tunga över bergen när vi gick till hytten och packade ihop oss för att besöka Dominica. När vi kom ner till utgången på däck fyra vräkte regnet ner så vi retirerade till promenaddäcket på däck sju en stund.
Till sist bestämde vi oss för att byta skor mot flipflops och hämtade påse till kamera och mobil.
När vi lämnade Princess Crown regnade det fortfarande men inte så hårt. Eftersom vi lagt till utanför Roseau fick vi ta skytteln in till stan. De hade en orkan som drog in över ön 2017 och de har fortfarande inte återhämtat sig från den. Vägarna var ordentligt håliga så vi var glada att vi inte hade bokat en utflykt till vattenfallen uppe i bergen. Det tog runt tjugo minuter att ta sig fram på dåliga vägar mellan hus som i många fall inte var så mycket bättre än plåtskjul.
Vi gick en vända runt stan men det var inte mycket att se mer än skolbarnen i sina fina skoluniformer.
Tillbaka på båten åt vi lunch och sedan badade vi i poolen hela eftermiddagen innan det var dags för middag. Vi var på en kul frågesport som hette yes or no. Det hela gick ut på att lekledarna ställde frågor till några som anmält sig och de fick inte svara med ja eller nej. Bottenrekordet blev 4 sekunder men några lyckades hålla ut tre minuter.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA