Las Vegas 2019
Las Vegas 2019

Casinoresa till Las Vegas - 2019

lördag 7 september 2019 Las Vegas, Nevada, USA

Jag har länge velat göra denna resa då mina två främsta intressen är just att resa och att spela casino. Så jag bestämde mig för att åka på denna resa till Las Vegas som man hört och sett så mycket om på filmer och är ett självklart resmål för alla casinospelare. Numera går de ju väldigt smidigt att ansöka om visum till USA via internet där man får svar inom 72 timmar. Eftersom jag bor i Stockholm så brukar jag ibland besöka Casino Cosmopol, men det kan bli lite uttjatat att gå till samma casino hela tiden.

Jag har även testat på onlinecasino för omväxlings skull, eftersom det finns så många nätcasinon så gjorde jag en rejäl efterforskning och läste olika recensioner innan jag bestämde mig för att testa det svenskägda nätcasinot ComeOn. Det funkade jättebra med ett brett utbud och bra kundtjänst men jag spelar på nätcasino väldigt sällan då halva tjusningen för mig med att spela casino är att var i casinomiljön och nästan få känna att man är med i en Bondfilm.

Just den där känslan av att vara med i en bondfilm var något jag verkligen fick uppleva i Las Vegas. Jag bodde på hotellet Caesars Palace som är ett av de tjusigaste hotellen jag någonsin skådat med en häftig design som påminner mycket om det gamla romarriket eller det antika Grekland. Det var väldigt varmt om dagarna så jag passade på att mycket i den häftiga poolen som finns på hotellet och spatserade även runt en del och kollade in alla häftiga hotell.
På kvällen gick jag även och såg en teaterföreställning, The Atlantis Show. Denna föreställning var något alldeles extra och jag rekommenderar alla som besöker Las Vegas att gå på någon av alla dessa shower som finns. På kvällarna gick jag sedan till hotellets casino som har en väldigt klassisk design ungefär sådär som man ser på filmer.

Jag brukar gilla att klä upp mig när jag går på casino och även om jag inte har de dyraste designerkostymerna så brukar jag alltid klä mig i skjorta och kavaj. Sedan gick jag ner i baren och satte mig och beställde ett par goda drinkar och betraktade min omgivning. På Caesars Palaces Casino fanns verkligen alla typer av människor, allt från unga killgäng som var på grabbresa till äldre affärsmän som spenderade tusentals dollar på de olika pokerturneringar som hölls.
Jag började alltid med att ställa mig vid blackjackbordet som lite uppvärmning, på senare dagar har jag även vågat att delta i pokerturneringar som inte är så dyra att köpa sig in i. Det gick sådär med mitt spelande men i pokern så blir jag bättre och bättre, även om jag endast spelar för nöjesskull så kan de vara lite roligt att vinna också.

Medan jag ändå var i Las Vegas passade jag även på att besöka Grand Canyon som var något utan det mest otroligt vackra landskap jag någonsin skådat. Med sina rödaktiga bergslätter och djupa dalar så är vyn som tagen ur en gammal västernfilm.