Det kan hagla på tvären också i Flagstaff nära Grand Canyon :-)

torsdag 7 november 2019 Tusayan, Arizona, USA

Efter en riktigt bra tågresa som också inkluderade en trerätters middag igår kväll (jag tjänar ju nästan pengar på att åka tåg) så landade jag kl. 05.19 i Flagstaff. Man kan säga en sak om Flagstaff kl 05.19 - Det är øde.. Men efter några minuter blev där ljus i vänthallen och man kunde gå in och få lite värme.. Før det behøvdes, det är inte varmt i Norra Arizona i November. Sen gällde det att lura ut hur jag skulle ta mig till mitt hotell i Tusayan 11 km från Grand Canyon.. De blir liksom lite førvånade øverrallt när man säger at -Nej, jag har ingen bil.. också på en tågstation.. men efter en stund lyckades mannen på stationen finna en groome transport jag kunde ringa och få skjuts med några timmar senare.. Transporten skulle gå kl.07.45, 5 min innan det gick jag ut før att invänta bussen.. Det skulle jag inte ha gjort før efter en minut børjade det hagla på TVÄREN.. hela jag var dybløt när bussen äntligen døk upp. vi var 6 st. som skulle med men innan vi kom med så blev vi 8. Bland annat kom en glad tjej från Kina springande med en lapp - transport til Grand Canyon.. Hon hade tydligen inte heller någon koll på hur man tog sig dit.. men allt har en løsning..

När jag ankom hotellt så fick jag också information om att shuttle till Grand Canyon är stängt før säsongen så dit får man ta taxi.. Jag funderar faktiskt på att gå dit imorgon. Det är en jättefin asfalterad trail dit på 10 km (som jag har provgått idag, fick ju lära mig på GIH att man skulle provgå) så jag tänker nu går jag all in på frilufsliv.. jag som älskar frilufsliv.. alltså frilufsliv med hotell, varmvatten och fitnesscenter :-).

Linda Andersson
Senast aktiv - från Albuquerque, New Mexico, USA