Stranden och tvättstuga

torsdag 7 november 2019 Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Dagen började bra och vi drog iväg mot stranden, tänkte åka lite längre bort idag men det såg grått ut på himlen så vi bestämde att vara närmre hem uti fall att himlen öppnar sig.
Så det blev Coconut Beach idag också.
Vid lunchtid blev molnen ännu mörkare så vi valde att köpa lunchen med oss och åka hem.
Väl hemma så körde jag två maskiner med tvätt och sen la jag mig i solen på terassen och läste. De mörka molnen mullrade bara.

Senare på eftermiddagen åkte vi ner till Nang Thong för att se vad som hänt där...inte mycket kunde vi konstatera, det var sig likt. Därefter vidare till Bang Niang (där marknaden är 3ggr/v) och ner till stranden. Vi hade tänkt ta en drink och sitta & njuta av solnedgången men nu var det verkligen regnsjuka moln, så vi bestämde att åka till Ben's restaurang för att köpa en stenugnsbakad pizza.
När vi kom ut med den kom de första regndropparna...ni som varit i Asien vet hur fort regnet kommer, så vi satte fart på vespan och drog iväg hemåt. När vi kom ut på stora vägen och åkt en bit norrut så hade vi åkt ifrån regnet.
Vi kom hem torrskodda och tog drinken hemma och ca en kvart senare kom regnet även hit. Skönt att slippa det.
Temperaturmässigt så ligger det runt 26-28 grader så det är inte så jättesvettigt...jag fryser t.o.m på nätterna. Ja det är sant, jag som nästan aldrig fryser och vi använder endast fläktar, ingen AC alls.

Vi avslutade kvällen med yatzyspel som är tradition när vi är här. Jag leder stort, men igår och idag började Hasse knappa in på mig. Jag får skärpa till mig och handleden...kan ju inte ge bort segern till honom 😉

Ja, jag var in till apoteket och handlade på mig koltabletter för att ha hemma. De går ju inte att köpa hemma längre och de som är så bra när magen är i olag. Men nu så...

Hakuna Matata

Margaretha Brunström