Divi beach Aruba

måndag 4 november 2019 Aruba

Idag ankom vi till vårt kära Aruba. Vet inte om de håller på att bygga om kryssningsterminalen eller varför vårt och det andra fartyget fick lägga till i hamnen istället. Det var dock närmare till centrum så det var bara positivt.

Vi började med att gå bort till den lokala marknaden då Per önskade köpa sig ytterligare en hawaiiskjorta som dock skulle vara lite diskretare. Höll på att dö av värmeslag kändes det som. Marknaden är täckt med skynken men den skuggan det ger tillsammans med helt stillastående luft är bara varmt, varmt, varmt.

Efter en lite misslyckad inköpsrunda tog vi taxi bort till Divi Golf Resort där vi köpte den fantastiska solkrämen vi köpte sist. Den är extremt dyr men det är den allt värd.

Traskade ner till stranden som hade fått ett betydligt finare hängaställe och fler solstolar. Havet var precis lika underbart som sist, varmt, mjukt och lagom temperatur. Det gick rätt kraftiga vågor så man fick sköta sig lite när man ville i och ut. Pelikanerna satt kvar på samma ställe som sist. De är så kul att titta på när de fiskar och landar i havet. Det ser ut som en kraschlandning varje gång, det är inte några graciösa djur direkt.

Vi gick hela stranden fram och tillbaka och badad längs vägen. Duschade och bytte om (här tar taxi inte ombord badvåta turister). Satte oss på strandhaket och tog varsin dricka samt passade på att nyttja deras wifi. Träffade också en annan svensk familj som var här på semester innan vi gick upp till hotellet och tog en taxi tillbaka till terminalen.

Gick lite i stånden här och Per fick tag i sin efterlängtade Hawaiiskjorta. Sara köpte sig ett nytt gosedjur i form av en sköldpadda med en bebissköldpadda på ryggen, hon var väldigt nöjd med sitt inköp efter att ha gått runt och jämfört de olika sköldpaddorna och frågat om pris. Vi köpte också ett nytt domino tillverkat av en grupp ungdomar med olika funktionsnedsättningar innan vi gick på båten.

Duschade och vilade lite, läste en stund medan barnen gick till kids club och målade varsin duk. Det är många saker och pyssel som de har fått göra där under veckan.

Det var mexikanskt i buffén ikväll så vi gick dit innan barnen slank förbi kids club för att avsluta sina dukar.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA