Till havs II

onsdag 6 november 2019 Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag försov vi oss nästan men halv tio kom vi iallafall iväg till frukosten. Efter frukosten rusade barnen till kids club för att färdigställa äggfarkosten innan tävlingsdags. Per och jag gick en vända ner till deras stora rea för att titta. En blus till julmiddagen inhandlades.

Tio tävlande lag var det i äggtävlingen. Tre ägg överlevde inte färden från sjunde till femte våningen men våran klarade sig! En vattenflaska och lite andra småsaker vann barnen. Sedan blev det glasspaus innan vi  gick för att bada i poolen.

Efter en stund på kids club var det dags för afternoon Tea. Vi undvek kakorna och höll oss till scones den här gången.

Vi fortsatte direkt till prisutdelningen för skattjakten där vi kom på tredje plats och vann ny påse med vattenflaska. Sedan fick vi ägna lite tid åt att packa väskorna. Barnen har fått så mycket saker på kids club att de börjar få svårt att få plats i väskorna. Trots allt har de ju bara varsin cabinväska för två veckors semester.

Avslutade med en god middag i Michelangelo. Givetvis blev det en sista creme brulée. Vid fotograferingen blev barnen utmanade att spela på skärmarna. Sofia vann över personalen så hon fick en t-shirt. Undrar var den skall få plats...

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA