MC-tur

fredag 8 november 2019 Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej alla,
Idag bestämde vi att ta en längre tur, nämligen till den nya golfbanan...ja det var Hasse som ville det. Valet mellan stranden igen eller åka en tur var inte svår, det blir ju lätt enahanda att ligga och läsa även om jag inte har några som helst problem med att ligga och koppla av med en bra bok.
I alla fall så är det en nätt liten tur på 40-45 minuter och det känns i baken kan jag säga, särskilt när man som jag sitter på bönpallen. Den är mycket mindre där jag sitter än där den som kör sitter och jag har inte så mycket naturligt mjukt att sitta på längre. Så lite öm i baken blev jag.
Men det är en fin 9-hålsbana som är planerad att byggas ut med 9 hål till så småningom, ingen som vet när.
Vägen tillbaka gick via Takuapa och Big C för lite inhandling och sen gjorde vi lunchstopp vid ThaiLife Resort & Spa. Det är ett underbart ställe och stranden likaså då det är väldigt lite folk. Nu när vi kom var det inga alls där förutom personalen. Blir det lika bra väder imorrn som idag så åker vi upp dit och lägger oss.
När vi kom hem så la jag mig på terassen med boken och där blev jag liggandes några timmar i soldiset.
Under den här veckan som har gått måste man ju också tvätta/städa även fast det är varmt och jobbigt (svettigt)...särskilt städningen. Men det får man klara av på förmiddagen innan det blir ännu varmare och det gjordes häromdagen. Vi försöker verkligen att inte skräpa ner för mycket...men dammigt och smutsigt blir det trots allt. Idag var det ventilationsfläkten som skulle rengöras. Hemma är det lätt man plockar bara fram dammsugaren och kör en stund men här sitter det ju fast pga fukten. Det är bara att plocka isär och tvätta det som går att plocka bort, resten får man torka rent med vatten och trasa. Inte särskilt ansträngande fysiskt, men ändå så att svetten lackar...men det gör den oavsett vad man gör och det är lika för alla så det är bara att gilla läget 😅

Som vanligt avslutades dagen med yatzy, där jag endast vann 1 av 3 matcher...ja man kan ju inte vinna jämt 😉😃

Margaretha Brunström
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand