Vad sjutton har hänt med mig?

söndag 10 november 2019

Dagen hann knappt børja innan dagens førsta katastrof var ett faktum :-). När jag vaknar hør jag et avlägset blup, blup, blup - tänker att det har väl regnat så det droppar väl någonstans..

Tar mig upp och ska i bad.. Då ser jag (utan linser) att golvet i dushen ser alltså rätt gult ut.. På med linserna och døm av min førvåning när golvet i duschen är fyllt till brädden av avloppsvatten från både toalett och dusch.. Urk.. fick rusat ned til receptionen som ordnade en rørmockare och jag fick byta rum och självklart rabatt på natten .-)..
Dagen forsatte sedan med transport till Flagstaff där jag egentligen tänkt slappa i en dag och kanske gå på något spa.. meeeen på bussen på väg till Flagstaff får jag helt pløtsligt frågat chaufføren -Finns det några bra vandringsleder i närheten av Flaggstaff? -What, sa jag det?

Han rekommenderade varmt Walnut Canyon och sagt och gjort jag hann knappt landa på hotellet innan jag var ute ur dørren och på väg i bil på Route 66 med riktning Walnut Canyon... Där har jag så gått en kort liten tur ner i Canyonen som var mycket intressant. Det visade sig att mellan 1125-1250 så bodde det människor i bergssidan i Canyonen.. Helt otroligt och idag finns fortfarande rester efter husen (eller vad man ska kalla det) kvar.. Under vandringen så fanns det fina skyltar som berättade om livet de levde. Mycket intressant.

Vad ska ja då gøra i morgon.. Ja nu sitter jag här igen och planerar en hike. Denna gång av det längre slaget i Sedona som ska vara ett mycket bra hikeställe. Har dock inte bestämt ännu vilken det blir.. De låter fantastiska allihop.
Jag som svor att jag aldrig mer skulle på sommarfrilufsliv efter våra turer på GIH meen bara man får lyxvarianten (med hotell och varmt vatten) så är det ju helt fantastiskt att gå på tur.

Linda Andersson
Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA