Hemma hos Sixtensvassaklor

lördag 30 november 2019 Bålsta, Uppsala län, Sverige

Torsdagen var en mulen dag på eftermiddagen och vi lyckades återigen tigga till oss a la carte restaurangen istället för buffén. God mat igen, men servicen tog nu tid, men det har vi ju...
Mot efterrätten dunkade dock utebion igång med en typ Marvelfilm, så istället för skön reggae från baren så fick vi lyssna till booom, chrasch, bang.
Vi rundade av med att göra upp notan inför avresan och något så konstigt som att Claire ville titta till bilen? Gandalf fattade inget, den är ju bakom grindar med patrullerande vakter och fullförsäkrad.
Så vi tittade till bilen.
Den var där.

Morgonen efter blev det avresa 8.00 mot flyget. Det är verkligen perfekt att resa hem med lunchflight. Du får sova ut och slipper väntan avresedagen.
Vi var lite oroliga för Austria Airlines, som ju sumpade ett dygn på ditresan (och nu dessutom vägrar att ersätta oss enligt EU lag om ersättning, blir att gå via airhelp.com som får driva det). Vi blev ca 30 min sena från Mauritius och hade nu bara 50 min kvar för transit i Wien.
Resan hem var 10 h 20 min. Puh, men det går faktiskt bättre under dagtid. Plöjde film på film.
Sega nådde vi Wien och fick 10 min väntan vid gate innan sista delen hem till Arlanda och Sixten (som numera har rätt trubbiga klor, som låter när han går på parketten). Lyckades ju bra hem iaf.
18,5 h från dörr till dörr.
Men det är det värt!

Summeringen är att det är ett lätt och underbart resmål att åka till. Vi har många intryck och upplevelser med oss, samt fått vila ordentligt mellan aktiviteterna. Bra mix.

Ann-Louise Blomberg
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige