Resan - Ankomst - Kayak

lördag 7 december 2019 Krabi, Thailand

Tjena!
03:45 i torsdags skulle vi åka från Halmstad efter att Jenny, Reine och Colin anlänt strax efter 20 på onsdagkvällen. Blev inte mer än ca 5 timmar sömn, ännu mindre för sällskapet då Colin inte mådde så bra och sov dåligt. Och så lägger Colin en rejäl pizza på golvet och mattan när vi var klara för avfärd. Spyatorkning och fix, snabbt beslut om att vi kör ändå, så var vi ändå på väg strax efter 04. Framme vid Kastrup redan 05:30. Där chabblade jag lite med väskorna så blev ett mindre missöde till men inget vi inte hanterade.

Första flyget tog knapp 6 timmar, Colin var superduktig.
Jag hann se både Lejonkungen och Independence day 2, och några avsnitt Big Bang Theory. Ingen sömn m a o..

3 timmar i Doha va lite pipigt men inget allvarligt. Vi käkade mat å bordade nästa plan.

Flyg två, 6.5 timme till Krabi va dock ingen rolig historia för Jenny. Mkt skrik och gråt, undrar om det var lock för öronen eller nåt som ställde till det för Colin. Vi var oroliga för både magsjukan och öroninflamation. Men Jenny och Colin är ju tappra så de tog sig igenom det. Jag och Reine lyckades sova 2-3 timmar.

Vi landade, imigrationen och väsk-kön var obefintlig så snabbt igenom där, väntade en stund på våran chaufför som var förbokad och förbetald, tog ut ut pengar, sen va vi på väg till slutmålet! Rally-Kalle höll Reine på högspänn, körde som en dåre med minibussen, men vi kom fram kl 08.00 lokal tid. Tyvärr kunde vi inte checka in förän 9:30, men bättre än 14 helt klart! Jag gick å käkade min favorit; chicken cashewnötter i väntan på rummet. Så hängde vi vid och badade i poolen också.

Väl incheckade och lite halvt uppackade behövde resten av sällskapet mat, jag intog stranden som ligger precis jämte hotellet! Ingen klocka, tidsrytm helt väck, så trodde klockan var 14, men klockan var bara 11, å det stekte på bra. Sen gick jag några rejäla strandpromenader och däckade en stund på hotellet sen, vilket Jenny och Colin av förklarliga skäl redan gjort!

På kvällen sen hittade vi en mysig takterass nere vid stranden där vi käkade god mat, Hawaii-pizza och olika thai-rätter. Och Colins utlovade glass! Fantastiskt gott och härlig avslutning på några låånga resedagar!

Eller helt avslutande var inte middagen. Jag och Reine smet ut en stund efter 21 och bokade morgondagens äventyr, Kayak-paddling och grottäventyr! Jag prutade ner priset från 1500 bath pp pch 1000 bath för barn till totalt 800 pp, gratis för Colin.

Så idag lördag har vi efter en riktigt bra hotellfrukost varit iväg en halvdag på kayak-paddling och utforskat grottor. Det var nice. Hade en tanke på att ta en longtail båt till Railey Beach nu när vi kom tillbaks men orken tröt. Blev några goa timmar vid polen istället. Rensat polen på löv med Colin bl.a.
Ikväll om Colin är i form tänkte kolla in Krabis Night-market och se vad den har att erbjuda!
På återhörande!

Från ett soligt Krabi (32 grader igår samt en härlig varm bris, runt 30 idag fast lite mer moln)
Markus

Markus Hulander
Senast aktiv - från Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lotta

Hej 👋. Så roligt att läsa om hur ni har det. Inte helt enkelt att resa med barn men ni verkar tackla det bra. Kul med äventyr. Här hemma kokar vi fudge och förbereder inför julen. Hälsa alla och kram på er 😍

Postat av Lennart Hulander

Det låter som en underbart byte mot några plussgrader och storm,ha det gott tack för bilderna ,fotohula

Postat av Jonas Dorell

Gott för er!