Igår...

söndag 15 december 2019 Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Christer speaking....

så skull vi iväg för att kolla in en sälkoloni strax söder om stan, det tog en stund att leta sig fram då navigatorn vi har lever ett eget liv, den vill skicka oss in i berget eller ut i havet eller så tystnar fanskapet helt å hållet....... Men vi hittade rätt till slut trots det.

En parkeriingsplats vid vägs ände å sen var det 2-3 km att gå för att få se sälarna...
TRODDE VI !!!!!!!

När vi kommer fram över klippor, klappersten å sand får vi se en skylt som berättar att här håller sälarna till mellan maj å augusti......YIIIIPIEEEEEEEEE..... vi missade dom bara med ett halvår...

Vi letade upp en stor sten som gav lite lä å solade istället, det blåste 18-20 m/sk så det gällde att gömma sig, ibland i byarna så vart benen blästrade av sanden...

Men vi fick en guldstund under dagen ändå, under promenaden så kokade det till i vattnet en liten bit ut från stranden, ett stim med delfiner som var på jakt. Gissar på 80-100 djur som for fram som torpeder. Mäktigt....

Sen tog vi oss tillbaka till hotellet för lite återhämtning, köpte lite käk å en sexpack VB som
jag hittade. Satt som en smäck

Idag ska vi möta upp Timmy på flygplatsen för att i morgon ta färjan över till Sydön.