Höga vågor

söndag 22 december 2019 Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Upp kl 07:00 för långpromenad på stranden innan frukost. Vi försöker oss på lite Yoga men jag kommer inte ihåg så många övningar tyvärr.. Det är något speciellt med tidiga mornar, allt börjar liksom om, nya möjligheter carpe diem och allt det där😁🤪Får lite feeling🙏🏻
Frukosten här är inte i jämförelse med den som Nelson serverade oss men ok. Vi tester  buffel-Yoghurt med coccospalmshonung, tja inte så illa men det blir inget matminne.
Vi solar och badar, det är väldigt höga vågor här och mycket surfare 🏄‍♀️🏄‍♀️🏄‍♀️. Tre ggr blir jag överraskad av höga vågor och blir riktigt rädd faktiskt😣😱🌊. Vilken kraft och så liten man är, har inget alls att sätta emot. Micke❤️tröstar och förklarar hur jag ska göra för att inte hamna mitt i vågen kraft igen. Imorgon kanske jag vågar försöka igen men idag blir det bara strandkanten för mig.
På eftermiddagen börjar det regna lite, vi bestämmer oss för en tur till Hikaduwa city. Tuktuk och 300 LKR (15kr) senare står vi där i kaoset. Obegripligt att det fungerar men kul att iaktta, vi shoppar flippflopp och solhatt, ett litet armband blir det också. Passerar en frukt och grönsaksmarknad  samt en fiskmarknad som ligger bredvid och jag önskar så att vi hade ett kök så jag kunde köpa och laga något av allt nytt och spännande som finns. I brist på kök måste jag berätta vad vår hotellvärd sa igår, här nere kryllar det av turister med en nationalitet som rimmar på kyss. På ett av rummen de hyrt ut till några Kyssar fann hotellpersonalen att de använt vattenkokaren för att koka räkor i !! Det kallar jag kreativt😂😂😂
Vi går hem i regnet och passerar en restaurang där vi slår till med vars en skaldjurstallrik, ser helt fantastisk ut men den slår inte Nelsins tigerräkor.
Vi njuter, fy fanken vad vi har det bra. Tacksamhet tacksamhet tacksamhet.🙏🏻