Första dagarna avklarade

fredag 27 december 2019 Jl. Raya Legian No.363, Bali, Indonesien

Vi flög från Arlanda på tisdag morgon och mellanlandade i München, där hade Lufthansa meddelat att vårt origialflyg var inställt men att vi skulle få åka med ett flyg som gick 3 timmar senare. Inte så farligt. Vad de inte informerade om var att de hade flyttat oss till ett annat flygbolat, ett charterflyg och det var nog den värsta flygningen någonsin. Trånga stolar, trasiga stolar, oätbar mat.
Det vart ingen vila på det flyget.

Spendarade några dagar i Bangkok, träffade Pär (min gamla chef), käkade jullunch med några från Svenska ambassaden. Neta  hade ont i ryggen så hon skippade det.

Köpte ett dagspass till några flodbåtar och bara gled omkring på floden en hel dag.

Sen vidare till Bali via Kuala Lumpur, händelselöst.

Kom till det hotellet vi hade bokat på nätet och som sett så fint ut men det var verkligen under standard och dessutom låg det så avsides att man behövde ta taxi var enda gång man skulle gå ut.
Så vi fixade ett nytt hotell, mitt på huvudgatan (Jalan Legian) men inne på en gård ca 100 meter in från gatan, helt tyst, störs inte alls av varken bilar eller barmusik.
Det märks att det gått 20 år sedan man var här. Jag skulle tippa på att ca 60% av alla byggnader har rivits sedan dess och ersatts med nya, större och högre.
Det kom en regnskur häromkvällen men det var så lite att dropparna torkade inom 30 sekunder från att de landat på backen.
Idag tog vi oss ner till stranden för första gången (vilket är bättre än sist vi var här, då tog det 3 veckor innan vi kom till stranden).
Vid lunch öppnade himlen sig, blixt och dunder och lika högt vattentryck som om du stod i duchen. Men vi slank in på en restaurang och hann precis käka lunch så var de över. Nu småduggar det så det blir en eftermiddag på hotellet och därav att jag har lite tid att skriva några rader så att ni vet att vi lever och har det bra.

Christopher Såthén
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige