Provcamping

fredag 13 december 2019 Gansbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Bilen är provad för camping på en fullt fungerande campingplats. Och tur var det för det fanns en del fel och brister. Elsystemet var inte riktigt rätt kopplat och batterierna laddade inte utan solceller, tog dock ett tag att upptäcka då solen skiner jämt.
Vattenledningarna var nog synd att kalla vattenledning, snarare gladpack. Inbyggda under säng och bakom playwood skivor blev det ett hiskeligt liv när en ledning brast. Inom loppet av 15 min hade jag chans att lära mig alla svordomar på afrikaans:-) Med hjälp av yxa för att komma åt ledningen och sen buntband fick vi stopp på vattenflödet som turligt nog rann brevid el och säkringar. Tacksamt att det fanns ett servicehus på campingen. Nu är allt lagat och ordnat igen så bilen är så gott som redo för resan. Bara papper för försäkring och gränskontroller som skall fixas när vi är tillbaka i Kapstaden.
Nu blir det lite paus i semestern med några veckors arbete hemma.
Allt gott! /anna

Anna Lickander
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kommentarer
Postat av Eva

Tur att ni provade bilen innan avfärd , inför den långa resan . Ni måste packa med er silverteijp , det brukar kunna funka som räddaren i nöden !