Fantasifull fasad
Fantasifull fasad

Gott nytt år

tisdag 31 december 2019 Kuta Lagoon Resort and Pool Villas, Bali, Indonesien

Då var det nyår, shit vad tiden går fort.

Neta ligger med Bali-belly så hon tar sig inte mer än 10 meter från hotellet på dagarna, hon har lyckats komma med och käka lite middag på kvällen men för övrigt är det drickyoghurt. Så jag gör som jag brukar på mina resor, jag promenerar, minst en mil om dagen.
Hela Bali håller på att rusta inför kvällens firande, alla större gator är avstängda för biltrafik och det dukas upp till fest lite var stans.
Vi hade tänkt att boka middag på La Lucciola, en flådig Italiensk restaurang där vi åt nyårsmiddagen 1999/2000 men nu kostade det över 1500 kr per person, exklusive dryck. Det är en hel förmögenhet här så vi bestämde oss för att göra något annat istället. Det är ju  tur att vi inte förskottsbetalade 3000 kr för att inte kunna komma i sista sekunden.

Vi ska bo kvar på detta hotellet i 3 dagar till, sen flyttar vi till det hotellet vi bodde på för 20 år sedan.
Jag har varit förbi och tjuvkikat, de har byggt ut, man känner knappt igen sig.

Så ett gott nytt år på er och skåla för fulla muggar.
Jag har laddat upp med en flaska sjysst vitt vin till oss för jag misstänker att vi går ut och äter och sen sitter på balkongen. (Vi har bara varit ute till efter midnatt en enda kväll, jag misstänker att åldern är inblandad i detta, ingen orkar gå ut och röja).
Man kommer nog se fyrverkerierna ändå.

Har inte medicinerna hjälpt tills i morgon tar jag över Neta till en doktor för att få en dunderkur, nu fick hon bara Immodium via apoteket.

Christopher Såthén
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Anne-Lie Nilsson

Gott nytt år!
Ha det så jättebra och skål?
Stor kram

Postat av Elisabeth

Gott nytt år. Vi har det toppen, sol och värme här i Cabanas. Kram Elisabeth och Åke 🥂🎉😎😎

Postat av Yvonne Fredlund Johansson

Hur går det, har Neta blivit bättre?
Kram