Dag 25 - Coron

onsdag 1 januari 2020 Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag 1/1
Vaknade och mådde lite bättre efter att ha sovit som en sten i 11 timmar. Inte ens hört allt tutande och skrän från inatt och inte heller tuppen. Trodde först att han kanske dött av chock av alla smällare igår men han kom igång senare på fm. Lyckades få i mig en banan, lite te och en skiva rostad söt äcklig toast till frukost och för första gången dessa dagar hade jag lite internet, så att jag åtminstone kunde kolla sociala medier och attestera fakturor men mer än så blev det inte. Det var ovanligt tyst överallt större delen av dagen. Flera affärer och restauranger har hållit stängt. Folk ligger väl utslagna efter gårdagens party. Vi checkade ut vid 12 men låg kvar i skuggan vid poolen och läste fram till 14 då vi kunde checka in på vårt nya boende, Coron Bancuang Mansion, ett stort helt nyrenoverat vackert hus med trappor, balkonger och prång. Vi har gått förbi några gånger och beundrat huset som verkligen sticker ut här. Wifi finns men är inte starkt nog att kunna ladda upp bilder på Resdagboken så jag publicerade 5 avsnitt utan bilder, får väl lägga till dessa senare, det är oklart hur lång tid det tar innan vi har ett bra fungerande wifi nästa gång.

Vi la oss vid poolen en stund tills det började regna. Läste slut en bok till idag och på kvällen tog vi en promenad för att gå på bankomat och äta. Lyckades få i mig lite soppa med kyckling och hoppas magen håller sig i schack imorgon när vi ska ut på båt hela dagen igen. Nu ska jag påbörja en ny bok innan det är sovdags.

Tine Asplund
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna