Dag 1

fredag 3 januari 2020 Bangkok, Thailand

Dag 1.
2 januari 03.00 ringde klockan, dags att åka till Landvetter. Hämta upp Lina 03.30, åka direkt till Landvetter. 06.55 lyfte planet mot Bryssel vår första mellan landning. I Bryssel var vi i ca 1 h tills nästa flyg mot Abu dhabi som tog 6 h. Där fick vi vänta i 3-4 h på planet som skulle avgå 23.55 mot Bangkok. På planet mot Bangkok som också tog 6 h. Väl framme i Bangkok var klockan 08.50 när vi landade. Det var ca 35 grader. Kom igenom säkerhetskontrollen för att komma ut och hämta väskorna.

Tog taxi till hostelet vi ska bo på, fick lägga av oss väskorna eftersom att incheckningen började vid 13.00. Vi gick ut och upptänkte området och letade efter ett ställe att äta på 😅 INTE det lättaste när man har en kransen känslig västerländsk mage.. Tills slut hittade vi ett ställe som hade pizza, men inte bara det utan massa eco grejer till hår, ansikte osv. SUPER TREVLIG tjej som jobbade där.

Där efter gick vi tillbaka till hostelet och checkade in oss och gjorde i ordning våra sängar och övning och råkade somna en stund mitt på dagen. Väl behövligt efter 19 timmar på resande fot. När vi vaknade gick vinit igen och köpte lite frukt och tog med oss uno ner till sittområdet. Men orkade inte alls länge så vid 18 tiden tog vi och packade ihop oss och gick o duscha och sen sängen 😴😴