Dag 2

lördag 4 januari 2020 Bangkok, Thailand

Idag har vi vart på rund tur i en liten del av bangkok. Började dygnet med dålig sömn. Vi somna runt 21.00 vaknade igen vid 01.30 jag låg vaken till 06.00 och sedan somnade om till 10.00. Vi gick upp och gjorde våran havregrynsgröt med banan i och sedan gjorde i ordning oss för att gå ut på saightsing. Vi tog oss till floden vi åkte över när vi åkte taxi för att komma till vårt hostel. Påvägen stötte vi på två tempel. Vi gick vidare och hittade sedan va vi trodde va en vanlig marknad. Det visade sig att det va 3 våningar i ett köpcenter med tyg och en tät marknad med gångar som knappt var 1 m breda där man kunde gå.. Det var svårt att hålla fingrarna i styr och inte köpa något. Det var också där vi åt, thaimat och garlic nanbröd. Super gott!

Vi kände att vi var färdiga och skulle ta oss hemåt. Vi tänkte först gå tills vi såg en tuktuk, vi stannade den och sa vart vi skulle. Dom kör som GALNINGAR här. Turen gick bra och vi kom fram utan en skråma. Gick och la oss i loungen på ett par madrasser dom har med var sin öl. Låg där en stund tills vi båda höll på och somna. Då gick vi upp och la oss på rummet och sov en timme. Sedan blev bpda hungriga igen och då fick de bli havregrynsgröt med banan till middag igen. Sedan satt vi bara nere i loungen och spelade kort spel m.m

Nu är det läggdags. God natt😴