Fint mottagande...

söndag 5 januari 2020 Dallas, Texas, USA

Jag kom fram till skeppet igår kväll vid 21 tiden efter ett par timmars väntan på all besättning som kom in på Dakars flygplats. Vi var två mini bussar full och massa packning.  Det var så roligt att komma fram till skeppet och se alla jag känner. Ett gäng från min onboarding grupp satt och väntare utanför skeppet, och lilla Molly, 6 år sprang till mig så fort bussen hade stannat och dörren var öppen, så härlig känsla. Det var fantastiskt att se alla jag känner ombord och många kramar blev det. Min dörr hade kort och hälsningar och nån hade lämnat en present till mig också som redan låg på min säng, så speciellt! Några balonger var uppblåsta och placerade i rummet. Jag har nog aldrig känt mig så fint mottagen någon gång.

Mina väskor bar några upp till skeppet och de stod reda inne i min hytt när jag kom in. Det kändes mycket speciellt att komma in till sin kabin och mitt egna lilla rum på 4m2. Jag gick bara in för att sedan gå upp till midship för att träffa mina operationskollegor och vänner. Där fanns också några från min onboarding grupp också, så härligt att se dem igen! Jag sov riktigt gott på natten.

Jag åt frukost med några vänner imorse och sedan packade upp alla saker, det kändes riktigt skönt att komma tillrätta. Nu är jag förväntansfull och mycket glad att börja jobba och se ögonpatienterma komma in. Det ska bli så roligt!! Det blir mycket träning, därför kommer vi inte görs lika många operationer, tid för mentorskap och vägledning.. 👍

Anneli Persson
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal