Dag 3,4,5,6

onsdag 8 januari 2020 Chiang Mai, Thailand

Halloj, förlåt för lite dålig uppdatering. Vi har lämnat Bangkok med buss som förde oss till Chiang mai i 10h. Men innan vi lämnade bangkok åkte vi till en turist gata med massa små butiker, skönt att få se lite turister igen, haha. Blev inte så mycket shopping men fick istället en halvmeter mer hår och några, många flätor mer.

Dag 4
Kom fram tidigt på morgonen (dag 4) letade upp stället vi skulle bo på, fick vänta i närmare 4 h på att checka in för vi var så tidiga.... Den dagen var vi så trötta så vi låg bara vid poolen, på kvällen skulle vi försöka leta upp en gata som vi ville gå på men det visar sig efter 2 h gång och 10 000 steg senare att vi är i fel land för att hitta denna gata vi letar efter, haha missförstånd. Nu va vi också så hungriga att vi inte ville ha något och inte kunde bestämma oss va vi skulle äta... men tillslut, det fick bli en japansk ris bowl med kött och lök. Sedan tog vi en uber (taxi) hem till vandrarhemmet.

Dag 5
Första natten på resan som jag sovit en hel natt😍 va super skönt att få sova som man brukar igen. Vi båda hade satt alarm vid halv 10-10 tiden men... som dom flesta vet är det skönt att sova, haha så vi vakna vid 11 tiden. Vi märke också att vi inte hade nån micro eller tallrikar på detta stället så vi fick öppna våra sinnen och halshugga två petflaskor för att få djupa tallrikar och så fick vi göra over night oats. Vi fyllde alltså havregryn och vatten i den av skurna petflaskorna och lämna de över natten så havregrynet till suga upp vattnet. Hahaha....

Sedan väl på dagen solade vi och badade. Nu känns det att det är semester!! Där låg vi mellan 11 och 15. Där efter gick vi ut i gamla staden och åt middag, super gott, kyckling med cashewnötter och ris. Gick runt lite i gamla staden och sedan tillbaka hem för att packa ihop oss inför imorgon.

Dag 6
Red brick guesthouse i Chiang mai. Lämnar vi snart, tar oss till buss stationen och tar en buss till Chiang Rai i va 3,5 h. Väl i Chiang Rai idag skall vi kolla på vita tempel.

PS. Både jag och Lina har insett att vi går på samma mat och sov klocka.. hehe alltid hungriga samtidigt och alltid trötta