Dyr och lyxig middag

söndag 12 januari 2020 Jl. Poppies Lane I No.27, Bali, Indonesien

I går åkte vi och käkade middag på min favoritkrog, La Lucciola, en fantastisk utomhusrestaurang mitt på stranden.
För och nackdelar med en utomhusrestaurang är att vädret påverkar ganska mycket, de har tak men inga väggar.
Så när vi kom så blåste det rejält och efter en stund kom det en regnskur, det gjorde att alla borden blev blöta och hala så det vart att hålla i glasen för annars gled de av bordet. Men vi hade tur som blev placerade på övervåningen där det inte regnade in förutom det som blåste in, på nedre våningen fick alla tränga ihop sida bord och bli tighta grannar.
Sen klarnade det upp och alla kunde flytta tillbaka till sina ursprugliga platser, vi smet ner till baren och tog en avslutningsdrink där, godaste Marguaritan (på Bali alltså, i Bangkok finns det alltid supergoda). Spenderade 2 000 000 rupia. (ca 1400 kr)

Christopher Såthén
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Elisabeth

Hej. Härligt med omväxlande väder. Förmodar att maten är lika bra som Marguritan 🥂