Ett av Balis vackra vattenfall!
Ett av Balis vackra vattenfall!

Utflykt!

måndag 13 januari 2020 Bali, Indonesien

Igår samlade vi ihop oss efter frukost och for i väg på utflykt. Vattenfall skulle vi besöka minsann! Åkte på våra moppar i både en och två timmar, men inte fann vi nåt vattenfall. Bara att inse att vi kört fel. Eftersom vi redan var mer än en timme åt fel håll bestämde vi oss för att åka hem igen för att se om vi kunde lyckas bättre i morgon.

Måndag morgon plockade vi åter ihop oss efter frukost och for glada iväg mot utvalt vattenfall. Efter en dryg timme kom vi faktiskt fram! Efter en timme på moped på dessa vägar, och dessutomi bergen, är det mer än skönt att få kliva av, Man är då trött i baken av allt skumpandet och har lätt kramp i armarna av att hålla i sig. Vi hamnade i en mycket vacker miljö, och efter ca 200 meter nerför på en otymplig stig kom vi fram vid vattenfallen. Så fint! Badade och fotade en del innan vi likt bergsgetter tog oss upp igen. Väl framme vid mopederna igen pratade killarna ihop sig och föreslog att vi skulle åka fram till Handara golfclub, som skulle ligga ca en kvart bort. Efter att ha blivit mutade med bjud-drinkar sa vi ja och resan gick vidare. Även detta "resmål" blev en höjdare och vi njöt av god mat och gott att dricka i vacker miljö. Självklart kunde inte killarna besöka en golfbana utan att vilja spela, så innan vi åkte vidare hade de bokat in sig för i morgon.

Hemåt igen över bergen och genom byar. Förbi risfält och åkrar. Förbi frukt- och grönsaksstånd längst vägen. Passerandes ett stort antal hundar, kossor, hönor och tuppar. Och apor! Så var vi så hemma vid vårt fina hus igen efter en härlig dag på vift. Bad i poolen hann vi med innan vår gulliga husa serverade middag. Idag hade hon gjort fried rice med friterade räkor och sötsur sås. Gott! Vad som dessutom är alldeles alldeles underbart, det är att idag har alla varit friska!

Madelen Ekstrand
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand