Rafting i Kitulgala

måndag 13 januari 2020 Kitulgala, Centralprovinsen, Sri Lanka

Reser från Kandy mot Kitulgala där vi ska prova forsränning eller rafting som de säger här. När vi kommer fram får vi flytväst, hjälm och en kort instruktion. Ja då kör vi! Turen är ca 5 km och har tre lite högre fall och flera mindre. Det ör riktigt kul och vi paddlar lydigt och kastar oss i båten på kommando från vår Kapten som gärna hade sett att vi trillade i vattnet. Men vi blir dyngsura ändå 😃. Härligt äventyr med lite adrenalin. Efter raftingen äter vi lunch och maten ör jättegod tack o lov🙏🏻 . Sedan åker vi vidare till Nallathanniya på helt sjukt dåliga vägar uppe i bergen. Det är mer hål än asfalt. Stackars människor som bor här uppe😳.
Vi checkar in på Grand Adams Peak, får ett trevligt rum med utsikt över dalen och långt där uppe bland molnen skymtar en bergstopp. Herregud så hög den är😱och dit ska vi gå. Tar en liten tur genom byn så vi vet vart vi ska ta vägen inatt. Vi börjar gå kl 02:00 för att hinna upp till soluppgången kl 05:45 på Sri Prada eller Adams Peak som den också kallas. Laddar med middag på hotellet och går och lägger oss redan kl 19:00. Det blir en spännande natt!