Jimbaran
Jimbaran

Nedräkning på Bali

fredag 17 januari 2020 Jl. Poppies Lane I No.27, Bali, Indonesien

Så närmar det sig återresa, jag förstår inte hur 4 veckor bara runnit iväg.
Vi lyckades få till att åka till stranden där de serverar färsk fisk & skaldjur direkt ifrån akvarietankar.
Det är en sådan sak som man ska göra när man är här, se solnedgången och käka skaldjur på Jimbaranstranden.
Vi tog oss dit och eftersom ingen av oss var superhunging så valde vi att enbart beställa en hummer, inte hel meny  som har hur mycket mat som helst. (Den gick ändå på 500 kr och vägde 700 gram), det är hutlöst dyrt och inte speciellt  charmigt. Det ska föreställa det när man sitter på stranden, men samtidigt är stranden full av skräp och plast så jag vet inte.

Neta har tagit det lungt vid hotellet i dag och jag har som vanligt promenerat på stan och fönstershoppat. Tog en lyxig lunch på favvisrestaurangen La Lucciola, för det är ju sista gången jag kommer att besöka den. Det gick på nästan 700 kr vilket är en förmögenhet här men jag villle lyxa lite så här sista dagen.

För i morgon bär det av till Singapore och nya äventyr. Nytt både för mig och Neta.

Christopher Såthén
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Bazzani

Ser mkt härligt ut. Wow vad dyrt men säkert värt det!