Äntligen på väg

söndag 9 februari 2020 La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Då har äntligen vår efterlängtade resa börjar.  Det var samling hos oss på morgonen där vi hämtades av Hasse med minibussen.  Ett glatt, förväntansfullt gäng gav sig av.  En smidig resa tog oss till Kastrup, lite hysteriskt där man misstänkt Coronavius hos någon resenär, men men vi ställer oss i kö till incheckningen å när vi nästan e framme blir Eva hysterisk å skriker mitt pass jag har glömt det hemma, hon vänder ut och in på allt å det är hysteriskt runt vår lilla resegrupp nu.  Efter en lång stund så kommer Eva på att hon har en ficka till i sin jacka å vipps så var passet upphittat å mycket jubel uppstod i hela incheckningskön.  Härligt med engagemang från andra.  Vi kunde sedan lugnt checka in.  Det blev en smidig flygresa till Toronto.  Ja ni undrar säkert hur det gick för mannen min.   Ett par öl å jäger på flygplatsen å lite piller på det så gick han självmant på planet.  Å efter ytterligare rödvin på planet var han riktigt avslappnad, skojade med flygvärdinnorna så han blev extra ompysslad, han var helt enkelt en mycket poppis kille på planet.  När vi landat i Toronto var vårt andra flyg 1 1/2 timme försenat så det blev lite väntan.   Efter många om och men så fick vi boarda och det bar iväg.  Strax efter vi lyft hör vi en enorm smäll på planet så alla reagerar, o my good inte igen ,  det tog inte lång tid förrän piloten informerade att det nog var en fågel som flugit in i planet och om någon såg något misstänktsamt skulle vi meddela flygvärdinnan.  Vad e dosen för detta.  Efter en stund får vi veta att allt är ok och vi påbörjar vår flygning mot San José.   Fem timmar senare landade vi å kunde andas ut.  Helt slut stöp vi i säng.   Igår hyrde vi vår minibuss å körde till Arsenal.   Magiskt vackert, det blev chill,djungelpromenad å bad resten av dagen.
Idag blir det zipline, hängbroar å bad i varma källor.
ha det bäst från oss o Costa Rica

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Kommentarer
Postat av Cecilia Magnander

Fantastiskt HahahHa
Skulle vilja se mamma

Postat av Ulrica Holgersson

Haha! Oh My God! Snacka om dramatisk start! 😳😱 Skönt att ni kom iväg och fram som ni skulle till slut iallafall. 😊👍 Men inga fler djungelpromenader på egen hand va?!... 😳😱 Låter farligt... Hoppas ni får en fantastisk dag idag! 😊👌

Postat av Linda

Låter magiskt att ni äntligen är på plats! Lite jobbigt med flygningen dock, men nu kan ni bara njuta!! Såg bilderna på zipline också, såg att Eva också åkte, är minsann krut i henne!
Njut av dagarna och umgänget, ser fram emot nästa inlägg!!
kramar

Postat av Camilla Jansson

Tjenare! Va härligt att "Gubben Sammy" har börjat resa igen. Sååå fint ni verkar ha det. Det är riktigt spännande att läsa era fina inlägg. Ha en en underbar resa!!!!
Önskar fam Jansson