Zipline m.m.

tisdag 11 februari 2020 Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hallå från oss. Här kommer lite om vårt äventyr i Arenal.   Efter en mindre god frukost packade vi in oss i vår minibuss å körde mot skyadventure som arrangerade vår dag. Det var samling nio då vår guide mötte upp oss sen var det dags för en djungeltur å lite hängbroar. Vi promenerade i 2 1/2 timme å fick se flera fina fåglar, apor, sengångare å ormar.  Hängbroarna var otroligt fina. Svärmor var en riktig kämpe trots mycket backar, fukt å värme, sista 800 m vara bara uppförsbacke.  Ett tufft avslut för oss alla.  .Det blev en välförtjänt vätskepaus innan det var dags för zipline.  Vädret var helt magiskt å utsikten magnifik,   Zipline hade 7 turer, den längsta var ca 760 m  lång å det var även den snabbaste.  Hej vad det gick undan helt fantastiskt.  Killade gott i magen.  Det var verkligen en heldag som är ett måste om man är i Costa Rica.
På kvällen skulle vi töser iväg till Ecothermale för att bada i varma källor.  Det blev bara att åka tillbaka å packa badakläderna sedan bar det av igen.  Sammy körde oss dit sen fick det bli taxi hem.  En liten god paraplydrink när vi kom å lite god buffé sen kröp vi ner i dessa underbara källor.  Temperaturer från 41 grader och ner,   Härlig känsla att ligga i badet å titta upp på en stjärnklar himmel.   Mineralerna skulle inte duschas av efter man badat för de skulle verka i huden.   Härlig känsla att vakna dagen efter å se 10 år yngre ut.
igår gick vi upp tidigt å körde till Sanna Teresa.   Detta underbara ställe.  Marianne som äger stället mötte upp oss när vi kom å det blev lite goa kramar.  Boendet är helt fantastiskt.  Jag å Sammy fick samma boende som vi hade förra året å sen har vi en hel våning med 5 sovrum, så om någon e sugen på att komma hit går det bra vi har gott om plats.  En helt ny pool och poolområde är tillbyggt som e vårt när vi e här. Marianne hade bjudit in en magiker som skulle komma och underhålla på kvällen och hon ville så klart vi alla skulle komma å träffa alla som bor på området.  Det blev en tur till Banana Beach för lite matlådor dryck först.  Blev ett härligt avslut på kvällen med nya möten lite gott å dricka å en mycket imponerande magiker.
Idag blev det frukost på Bakery ett klart favorit ställe, lite strandpromenad å poolhäng.  Strålande sol å 34 grader tar på en.
Hälsningar från ett underbart Costa Rica

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Kommentarer
Postat av Linda

Låter helt underbart!
Häftigt att få bada i varma källor, med paraplydrink och stjärnklar himmel <3

Postat av Ulrica Holgersson

Ojoj!... Ni har verkligen haft fullt upp än så länge!... :-O Det låter och ser helt fantastiskt ut! :-D